3 Mayıs 2014 Cumartesi

Aşk Ve Gurur/Jane Austen-Yorum^^

Merhaba :)
Evet bir haftaya yakın süredir Aşk ve Gurur'u okuyorum.Bu günde bitti :( Ve içtenlikle söylüyorum çok sevdim.
Klasiklere karşı bir korku ve ön yargı  vardı içimde sıkıcıdır, okunmaz, tipim değil vs.. :D Hiç beklediğim gibi değildi ve beni çok şaşırttı umduğumdan fazlasının bulmanın sevinciyse ohho havalara uçurdu. Bu arada ben sanırım Bay Darcy'e aşık oldum :O (Klasik ergen vakaları dikkate almayanız)


KONU: 

Kibir ve gururu dize getirebilecek tek gerçektir, AŞK... 

Klasik dönem romanları arasında önemli bir yere sahip olan Aşk ve Gurur, 18. yüzyıl İngilteresinde geçen unutulmaz bir aşk hikâyesini konu alıyor. 

Orta halli bir ailenin zeki ve neşeli kızı ile kibirli ve mağrur olmasının yanı sıra son derece dürüst ve varlıklı genç bir adamın neredeyse nefretle başlayan ilişkilerinin büyük bir aşka dönüşünü anlatan bu kitapta, biri gururlu diğeri ön yargılı iki insanın zaman ilerledikçe yanıldıklarına ve birbirlerine yaptıkları onca haksızlığın yalnızca aşkla telafi edilebileceğine şahit olacaksınız.

Sayfa Sayısı:
472




18. Yüzyıl İngiltere'sine vuruldum diyebilirim. İnsanlar o zamanlar ne kadar kibar ve ağır başlıymış. Hele Elizabeth o kadar mantıklı ki neden ben böyle değilim ki yeaa tavırlarına girdim :D O zamanlarda yaşasaydım keşke diyorum sürekli. En nefret ettiğim karakter ise Bayan Bennet oldu Allah ona akıl fikir versin söyleyecek bir şey bulamıyorum o cahil, kafayı kızlarını evlendirmekle bozmuş kadına-_- 
Wickham'dan bile bu kadar nefret etmiyorum yani. Neyse kitapta Elizabeth ile Bay Darcy yakınlaşmaları, konuşmaları geçtikçe benim ağzım kulaklarıma varıyordu resmen! Nasıl kıskandım onları anlatamam. ^^

Kitaptan öyle etkilendim ki eski kelimeleri kullanmaya başlamışım istemeden. Arkadaşlarımla konuşurken dönüp bana bakıp güldüler bu yüzden eheheh :D

Kitaba ilk başladığımda kurgunun hangi karakterler üzerinde ilerleyeceğini bilmiyordum arkasında da yazmıyordu. Bu yüzden ilk başlarda Jane ile Bay Bingley aşkı olacak sanmıştım fakat Bay Bingley çok sevecen falan filan olamaz ki bu Allah Allah der iken hopp Bay Darcy çıkageldi. Zaten ilk başlarda kim neymiş o kimmiş, bu kimmiş, kim neyin nesiymiş anlayamadım karakterler ileri ki zamanlarda yerine oturdu. Elizabeth'e Lizzy diyor ailesindekiler kafam buna epey karışmıştı doğrusu. :D
Aslında konuda sizi alıp böyle başlarda sürükleyecek bir şey yoktu ama kalemi çok iyiydi yazarın. Su gibi akıp gitti böyle. Klasiklere olan ön yargım da bu sayede puf oldu hatta Martı Yayınların'dan Dünya Klasikleri adıyla çıkarmış olduğu kitaplardan da inceleme yaptım onlarında bazılarını yakın bir zamanda almak istiyorum hem kapakları da çok güzel ve uyumlu ^^

Kitap geneli güzeldi ben çok beğenerek okudum aradan bir süre geçince Elizabeth'in yokluğunu hissedip tekrar okuyordum. Bitirdiğimde ise içime bir öküz oturdu :( Boşlukta hissettim kendimi.Şimdi ne yaparım hiç bilmiyorum... 1-2 hafta sonra ise filmini izlemeyi düşünüyorum ama Bay Darcy benim hayalimde çok daha olağanüstü yakışıklıydı filmin afişini görünce halay kırıklığına uğradım açık ve net.

OKUYUN, KİTAP OKUYUN ARKADAŞIM!! 


NOT:Çoğu kişinin eminim benim gibi klasiklere olan bir ön yargısı vardır. Ama bence Aşk ve Gurur'u okumadıysanız şu ön yargıyı yenin ve okuyun!
Ayrıca Pinuccia'nın Kitapları'na çok teşekkürler onun Bahar Şenliği sayesinde bu kitapla tanıştım ^^





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.